Çanakkale Turu

NİÇİN ÇANAKKALE ?

33 bin kayıp veren Anzak torunlarının ziyaret amacıyla 13 bin km yol kat ederek gelip ecdadına gösterdiği saygı, bizlere 700 km mesafede, iman gücüyle 270 kg top mermisinin kaldırıldığı, metrekareye 6.000 merminin düştüğü, derelerinde günlerce oluk oluk insan kanının aktığı, şehit olan 250 bin ecdadımıza göstermemiz gereken vefaya örnek olmalıdır. devamı Çanakkale’de…

GÜNÜBİRLİK ÇANAKKALE ÖRNEK PROGRAMI

Belirtilen yerden saat 18.30 da Çanakkale Lapseki’ye Hareket

Ankara -Polatlı – Eskişehir – Bozüyük-İnegöl, Bursa – Karacabey – Bandırma üzeri Lapseki’ye sabah namazı vakti yarış ve Lapseki’de sabah namazını kıldıktan sonra Lapseki’den feribotla Gelibolu’ya geçiş.

Gelibolu Osmanlı restoranında sabah kahvaltısından sonra Gelibolu Fener Bölgesinde bulunan Bayraklı Baba, Açık Mescit ve Hallacı Mansur Türbesini Ziyaret edip, Muhammediye kitabının yazıldığı çilehaneyi görerek Muhammediye Kitabının yazarı olan Mehmed-i Bican ve kardeşi Ahmedi Bican Hazretlerini ziyaret edip, Piri Reis’in Ünlü Dünya Haritasını çizdiği ve şimdi Müze olarak kullanılan yeri görerek şehitliğe hareket ediyoruz.

Önce Akbaş şehitliğine uğruyor ve dualarımızı yaptıktan sonra, Kaşıkçı dedemizi otobüste anlatarak yanından geçiyor ve Kilit Bahir Kalesini, Hamidiye tabyalarını görüp; Seyit Onbaşının bulunduğu Mecidiye tabyasını ziyaret ederek Havuzlar şehitliği, Şahindere şehitliğini ziyaret ederek Alçıtepe köyüne ulaşıyoruz. Burada öğle namazlarımızı kilip yemek molası veriyoruz.

Çanakkale savaşlarında Maneviyatın doruk noktasına ulaştığı Kaymakam Yarbay Hasan Bey’i ziyaret ederek Abideye geçiyoruz. Morto koyunu görerek Ezineli Yahya Çavuş Şehitliğinde dualarımızı yapıp yürekleri burkan sargı yeri şehitliğini görüp kuzey cephesine doğru hareket ediyoruz. Kuzey cephesinde Mehmetçiğe saygi aniti, Tek Çam anıtını görerek saka erinden alay komutanına kadar herkesin şehit olduğu 57. Alaya gidiyoruz. Conkbayırı’nı görüp Conkbayır’ından küçük ve büyük Anafartalar ovasını ve Suğla gölünü izleyip Eceabat’a dönüyoruz. Eceabat’ta ikindi namazlarımızı kılıp feribotla Çanakkale il merkezine geçiyoruz. Şehir merkezinde bulunan aynalı çarşıyı ziyaret edip restoranimizda akşam yemeğini yedikten sonra Ankara’ya dönüş için hareket ediyoruz.